Skip to main content

Onze inkomsten en uitgaven in 2023

In 2023 steunden duizenden sponsors, 227 bedrijven, meer dan 500 kerken en 39 scholen het werk van Red een Kind. We zijn ongelooflijk dankbaar voor hun steun en gebed! In dit hoofdstuk delen we graag een aantal financiële gegevens met u.

Onze inkomsten in 2023

Mede dankzij uw gift…

Werkt James (44 jaar) met trots op zijn land in Pibor, een gebied in Zuid-Soedan. Hij is een van de weinige mannen die dat doet. “Hier in Zuid-Soedan is het normaal dat alleen de vrouwen voor het gezin zorgen maar ik zie dat anders. Ik vind dat ik als vader hier ook een verantwoordelijkheid heb. Ik heb acht kinderen en ik wil dat er voldoende eten voor hen is, daarom werk ik op dit stuk land. De zaden heb ik van verschillende mensen gekregen en uit de groenten die ik oogst haal ik ook weer zaden voor nieuwe planten.”

Het stuk land van James grenst aan dat van de zelfhulpgroep ‘Help’; een bevlogen groep vrouwen die hard werkt en mét resultaat: “Het is geweldig wat ze doen”, vertelt James enthousiast. “Veel mensen lachten hen uit maar daar trokken ze zich niets van aan. En kijk nou eens! Hun eerste oogst is al over een paar weken en dan hebben ze voldoende te eten voor hun kinderen. Ze mogen trots op zichzelf zijn.”

Fondsenwervingsbeleid

Het sponsormodel blijft voor Red een Kind een belangrijke bron van inkomsten, maar we zien ook de noodzaak van verschillende geefmodellen om zo meer impact voor kinderen te kunnen maken. In 2022 lanceerden we daarom het Noodfonds met ons project in DR Congo. In 2023 voegden we daar Zuid-Soedan aan toe. Op het moment van schrijven werken we aan een alternatief voor het sponsormodel, dat implementeren we in Rwanda.

We hebben verschillende manieren om nieuwe gevers te bereiken:

  • Via onze online leadscampagnes bieden we mensen een cadeau aan, bijvoorbeeld kaarten met inspirerende quotes en een mooie kaartenstandaard of onze adventskalender. Dit volgen we op met telemarketing wat ons de kans geeft meer over ons werk te vertellen en mensen uit te nodigen betrokken te raken. We hebben in 2023 twee leadscampagnes gedaan. Dit resulteerde in een totaal van 10.000 leads (mensen die nog niet deel zijn van onze achterban).
  • Door onze mediastrategie bereiken we nieuwe gevers via radio- en tv-interviews, advertenties, sociale media en (christelijke) kranten. We werken hierin nauw samen met Groot Nieuws Radio en het Nederlands Dagblad.
  • Voor de verschillende markten (kerken, bedrijven en scholen) ontwikkelen we aparte campagnes en geefvragen.
  • Red een Kind is ook te vinden bij een concert, beurs of markt. We vertellen dan graag over ons werk en de impact van ons werk.

Beeldrechten:
Anneke Jagau
Aristide Muco
Jeroen van Loon, Compass Media
Marijn Fidder
Michel Lunanga
Pandian S.
Red een Kind
Serrah Galos
Redeenkind.nl
InZine • BladenMakers.nl